فایل ورد بررسي رابطه گسترش همکاري هاي تجاري و افزايش سهم بازار در بازارهاي بين المللي: مطالعه موردي فرش دستبافت ايران

لینک دانلود

 فایل ورد بررسي رابطه گسترش همکاري هاي تجاري و افزايش سهم بازار در بازارهاي بين المللي: مطالعه موردي فرش دستبافت ايران دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد بررسي رابطه گسترش همکاري هاي تجاري و افزايش سهم بازار در بازارهاي بين المللي: مطالعه موردي فرش دستبافت ايران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد بررسي رابطه گسترش همکاري هاي تجاري و افزايش سهم بازار در بازارهاي بين المللي: مطالعه موردي فرش دستبافت ايران،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد بررسي رابطه گسترش همکاري هاي تجاري و افزايش سهم بازار در بازارهاي بين المللي: مطالعه موردي فرش دستبافت ايران :


سال انتشار : 1395

نام کنفرانس یا همایش : سومين کنفرانس جهاني مديريت، اقتصاد حسابداري و علوم انساني در آغاز هزاره سوم

تعداد صفحات :22

چکیده مقاله:

تجارت آزاد و پیوستن به سازمان تجارت جهانی برای اقتصاد کشورهای در حال توسعه به دلیل ضعف تجارت خارجی آنها، هزینه های غیر قابل انکاری را تحمیل می نماید. لذا این گروه از کشورها آمادگی ورود ناگهانی به تجارت آزاد را ندارند. منطقه گرایی و همگرایی اقتصادی با کشورهای فرامنطقه ای بر اساس ویژگی های مشترک اقتصادی، فرهنگی، سیاسی واجتماعی می تواند موثرترین راه برای این قبیل کشورها در راستای آمادگی برای تجارت آزاد محسوب شود. در این مطالعه، رابطه گسترش همکاری های تجاری و افزایش سهم بازار در بازارهای بین المللی در خصوص فرش دستبافت ایران طی دوره 2014-2000 مورد بررسی قرار گرفته است. شایان ذکر است، دو گروه کشور در قالب اعضای هشت کشور اسلامی در حال توسعه ( D8 ) و سازمان همکاری اقتصادی ( ECO ) مدنظر قرار گرفته اند. نتایج این مطالعه حاکی از آن است که، توسعه همکاری های تجاری بر سهم بازاری ایران در بازارهای بین المللی فرش دستبافت تاثیر معناداری دارد. همچنین، سیاست های ارزی بازار هدف نسبت به ایران بر سهم بازاری ایران در بازارهای بین المللی فرش دستبافت تاثیر معناداری دارد. نتایج نشان داد که با افزایش جمعیت بازار هدف صادراتی نسبت به کشور ایران، میزان صادرات ایران به آن بازار کاهش خواهد داشت. همچنین، تورم بازار هدف نسبت به ایران بر سهم بازاری ایران در بازارهای بین المللی فرش دستبافت تاثیر معناداری دارد. شایان ذکر است، اشتراکات فرهنگی (زبانی، قومی، مذهبی و ..) بر سهم بازاری ایران در بازارهای بین المللی فرش دستباف تاثیر معناداری دارد.

توضیحات بیشتر