فایل ورد بررسي تطبيقي رويکردها و ديدگاه هاي مباني فلسفي آموزش شهروندي

لینک دانلود

 فایل ورد بررسي تطبيقي رويکردها و ديدگاه هاي مباني فلسفي آموزش شهروندي دارای 30 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد بررسي تطبيقي رويکردها و ديدگاه هاي مباني فلسفي آموزش شهروندي  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد بررسي تطبيقي رويکردها و ديدگاه هاي مباني فلسفي آموزش شهروندي،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد بررسي تطبيقي رويکردها و ديدگاه هاي مباني فلسفي آموزش شهروندي :


سال انتشار : 1395

نام کنفرانس یا همایش : کنفرانس ملي دانش و فناوري روانشناسي، علوم تربيتي و جامع روانشناسي ايران

تعداد صفحات :30

چکیده مقاله:

آموزش شهروندی از زمینه هایی است که در چند دهه اخیر از جایگاه ویژه ای برخوردار شده و دامنه مباحث و پژوهش های آن به طور فزاینده ای گسترش یافته است. بر این اساس هدف از این مقاله بررسی رویکردها و دیدگاه های مطرح در آموزش شهروندی است. آموزش شهروندی حوزه ای مطالعاتی از مبانی اجتماعی و سیاسی تعلیم و آموزش است.پژوهش حاضر از نوع نظری است و در آن از رویکرد توصیفی - تفسیری در تحلیل اطلاعات استفاده شده است. پژوهش حاضر با استفاده از روش توصیفی- تفسیری به گردآوری اطلاعات کتابخانه ای شامل شناسایی، مطالعه، طبقه بندی اطلاعات، تجزیه و تحلیل آنها و جمع بندی اطلاعات در خصوص موضوع مورد مطالعه پرداخته است از مهمترین نتایج و یافته های این پژوهش این است که دیدگاه های انتقادی، بازسازی اجتماعی و شهروند فرهنگی حامی رویکرد آموزش شهروندی پیشرفت گرا می باشند. دیدگاه شهروندی دموکراتیک متضمن دلالت هایی برای هر دو رویکرد آموزش شهروندی محافظه کار و پیشرفت گرا است و دیدگاه انتقال فرهنگی نیز جهت گیری محافظه کاران در آموزش شهروندی دارد.

توضیحات بیشتر