فایل ورد بررسي نقش و روحيه معلم و دانش آموز در آموزش و پرورش

لینک دانلود

 فایل ورد بررسي نقش و روحيه معلم و دانش آموز در آموزش و پرورش دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد بررسي نقش و روحيه معلم و دانش آموز در آموزش و پرورش  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد بررسي نقش و روحيه معلم و دانش آموز در آموزش و پرورش،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد بررسي نقش و روحيه معلم و دانش آموز در آموزش و پرورش :


سال انتشار : 1395

نام کنفرانس یا همایش : کنفرانس ملي دانش و فناوري روانشناسي، علوم تربيتي و جامع روانشناسي ايران

تعداد صفحات :14

چکیده مقاله:

هدف از این تحقیق اینست که معلم و دانش آموز در آموزش و پرورش جایگاه بسیار مطلوب و خوبی دارند و این جایگاه زمانی به نتیجه احسن می رسد که تعامل بین دانش آموز و معلم از نظر روحیه و نشاطی که بین آن دو حکم فرماست حفظ شود و وجدان اخلاقی که در قرآن و احادیث به آن ذکر شده است زنده نگه داشته شود و اگر می خواهیم وجدان اخلاقی پرورش یابد و تقویت گردد، باید آن هنگام که ما را تشویق و ترغیب می کند، حرفش را بشنویم و عمل کنیم. بهترین روش شکوفا نمودن استعدادهای شاگردان، تحریک احساس و عاطفه آنها است. از معلمین انتظار می رود که در کلاس از این وسیله به شایسته ترین وجه بهره گیری کنند. بخش عمده آموزش و یادگیری از طریق تعامل اجتماعی صورت می گیرد، که در آن معلم با کلاس، چه به عنوان افراد و چه به عنوان گروه، کنش متقابل داشته، و چه کودکان نیز با یکدیگر دارای کنش متقابل باشند. آموزش و پرورش تنها عاملی است که در سایه برنامه های دقیق و حساب شده خود قادر است به نیازهای اجتماعی پاسخ مساعد و قطعی بدهد.در اسلام بی نشاطی و کسل بودن نکوهش شده است، از این رو معلمین در همه حال، خصوصا زمان حضور در محیط تدریس باید شاداب باشند. نشاط و سرزندگی از عوامل موثر در موفقیت است و سعادت دنیا و آخرت را در پی دارد. معلمین باید سعی وافر نمایند که مشکلات شخصی خارج از محدوده تدریس در کلاس بروز ندهند چون مستقیما درشاگرد تاثیر منفی خواهد گذاشت. به پیروی از اولیاء گرامی دین باید در حفظ نظافت و مراعات آداب اجتماعی کوشش نمود. معلمی و مدیریت حقیقی که زندگی و توآنهای خود را در راه ساختن، کمال و شدن انسآنها صرف می کند عاشقی است. معلمی رابطه ای دو جانبه با عاشقی دارد بطوری که می تواند هم مقدمه و هم نتیجه آن باشد. که در این مقاله از روش کتابخانه ای و روش تحلیلی و توصیفی استفاده شده است.

توضیحات بیشتر